מי משתמש בחצוצרה?

מי משתמש בחצוצרה? 
חצוצרה היא כלי נשיפה ממשפחת כלי נגינה. החצוצרה נקראת גם בשם "טרומפטה"  וגם בשם "חֲצוֹצֶרֶת"משתמשים בה רבות בתהלוכות בחתונות, באירועים מיוחדים רבים ובסגנונות רבים של מוזיקה כמו  – קלאסית, מוזיקת עולם, פופ  .
לרוב משתמשים כיום בחצוצרה בשם בסי במול, שהיא הנפוצה והשימושית ביותר
איך בנויה החצוצרה?
החומר המרכיב את החצוצרות נקרא פליז, שהוא בעצם תערובת של המתכות נחושת ואבץ. מסובבים את החומר בצורת ספירלה בסיס הנשיפה דק ומעוגל ומתרחב בסופו.
החצוצרה תופסת נוכחות רבה ותשומת לב עקב גודלה. ארוכה של החצוצרה הוא מטר וחצי הרכיבים של החצוצרה
לחצוצרה יש כמה חלקים עיקריים:פייה – דרכה נושפים אוויר לחלל הכלי. החלק של הפיה אינו קבוע והוא פריק בגלל שלכל סוג נגינה יש פיה שונה. השינוי בין הפיות הוא בגודל הראש ועומק מרחב הנשיפה הפנימי.שסתום – על מנת להפיק צלילים בטונים שונים משתמשים בסתומים. לרוב יש 3 שסתומים לכל חצוצרה הממוקמים באמצעה. על ידי לחיצה על בשילוב נוצרים תווים מעניינים. בלחיצה על השסתום נוצר וויסות כיוון האוויר. על מנת להפיק צליל נמוך צריך שהאוויר מהפיה עד לפעמון יעבור כברת דרך רבה יותר. על גבי כל שסתום מסומן ורשום מספרו מהפיה עד לפעמון.
פעמון – זהו החלק שגורם לתהודה. הוא נמצא בקצה של הכלי וככל שהוא קטן יותר כך הצליל הבוקע נהיה חזק יותר. גודל סטנדרטי של קוטר הפעמון הוא 12.5 ס"מ.צינורות כיוון- זה השם של הצינורות שמחוברים במעגל החצוצרה. אפשר להוציא אותם וגם להכניס על מנת לכוון את גובה הצליל הרצוי הם משמשים לכיוון בהתאמה עם כלים אחרים על מנת לקבל הרמוניה מוזיקלית נעימה וטובה.
יש גם אפשרות לתוספות שגורמות לחצוצרה להפיק צלילים שונים ומגוונים כמו עזרים שמוצמדים אל הפעמון ויצרים צלילים שונים ואפקטים נעימים ורכים 
במקורות בני ישראל במדבר נצטוו על עשיית חצוצרות בשביל עבודת המשכן.בארצות רבות כמו מצרים, טיבט, מונגוליה ופרס  השתמשו בעבר בחצוצרות בתהלוכות רבות ובטכסים רשמיים וחגיגיים.
 סוגי חצוצרות
ישנם סוגים רבים ושונים של חצוצרות
 חצוצרת C – משתמשים בה בדרך כלל במוזיקה קלאסית.
חצוצרת כיס – היא קטנה וקומפקטית ביותר. מבחינת ביצועים – הביצועים שלה זהים לשל חצוצרה רגילה 
חצוצרת רבע טון-  יש לה שסתום מוסף שנותן את האפשרות להפקת מנגינות במרווח של רבע טון
Shew Horn – זאת חצוצרה מיוחדת עם מערכת פעמונים כפולה הבנויה במיוחד בשביל סגנון הג'אז
Aida Trumpet- לחצוצרה זו שסתום אחד צורתה ישרה בעזרתה מפיקים נגינת תה. 
Firebird – זאת חצוצרה לא רגילה שמהווה שילוב עם טרומבון החצוצרן מיינרד פרגוסון ניגן בה לראשונה.
תרועות בחצוצרה שימוש עיקרי בחצוצרה הוא להפקת צליל תרועה, בהיותה בעלת צליל חזק וחד כמה סוגי תרועות נפוצות:תרועת יזכור – זאת תרועה שבאה לבטא רגש של כאב. היא נעשית באיטיות משתמשים בה בימי זיכרון ואבל.  במקביל לנגינתה הדגל מורד לחצי התורןתרועת השכמה – זוהי תרועה זריזה שעוזרת ליקיצת השחר.תרועת כבוד-  משמשת רבות באירועים מכובדים ובטכסים שונים