ממה מורכב יהלום? ואיך מנקים אותו?

היהלום הוא מינרל נחשק ומוערך ביותר לאורך כל ההיסטוריה. הוא בא בצורתו הגולמית עם כתמים ועובר ניקוי.היהלום הוא סוג של מינרל קשה מאוד ומבריק שעשוי מפחמן טהור וקריסטלי. הוא מתהווה במעבה האדמה בתוך עומקה. יהלומים נמצאים בעומק האדמה של נהרות או באזור של ים. הצורה של היהלום היא כמו קובייה והוא בדרך כלל חסר צבע ושקוף. יש גם יהלומים צבעוניים, אך אלה נדירים ביותר וכמעט לא רואים אותם. מתוך עשרות אלפי יהלומים ימצא רק יהלום צבעוני אחד בודד. ואולי גם אחד למיליון.  היהלום הצבעוני נהיה על ידי אטומים שהתערבו בתוך חומר היהלום. הצבעים של היהלום הצבעוני הם – צהובים וחומים. יש גם צבעים אחרים פחות נפוצים כמו – ורוד, שחור, כחול, ועוד צבעים רבים אחרים.המחיר של היהלום נקבע בהתאמה לגודל שלו, לפי הנקיון וגם כמובן לפי הצבע שלו. אם היהלום צבעוני מחירו מאמיר בעשרות אחוזים.לאחר ליטוש וניקיון היהלום מקבל את הצורה הרצויה והוא נוצץ במיוחד. היהלום שומר על הברק המיוחד שלו לאורך זמן רב. והוא סמל לאיכות ולעושר.

יש סוגים שונים של יהלומים – יהלומי תכשיטים, יהלומי נוי ויהלומים לתעשייה.

יהלומים לתעשייה לעיתים נטחנים לאבקה דקה ולפעמים משובצים על ראשי מקדחים בגלל הקושי שלהם והעמידות הגבוהה שלכם הם יכולים לעבוד זמן רב ללא שחיקה. עם היהלומים קודחים סלעים, בטון קידוחי שיניים ועוד.

ומהפן היוקרתי יותר – יהלומים שימשו שנים את משפחות המלוכה ועברו מדור לדור עד היום. היהלומים שובצו בווריאציות שונות בתכשיטים שרשראות ועגילים וגם בכלים שונים ששימשו את משפחת המלוכה באופן שוטף.

לא רק במשפחות מלוכה יש שימוש רב ביהלומים.

גם גברים רבים נותנים תכשיטי יהלומים לנשותיהם. בימי הולדת, ביום נישואין, בחגים ובזמנים מיוחדים.

לאחר הצעת נישואין או במהלכה מקובל לתת לכלה טבעת יהלום שהיא תענוד אותה לכל אורך חייה. יש גם מי שנוהגים לתת תכשיטים רבים לכלה המשובצים ביהלומים כמו סט של שרשרת ועגילים שיעטרו את הכלה וישמשו אותה זמן רב לאחר החתונה.

הפן הפחות יפה של היהלומים הוא הדרך בה כורים ומביאים את היהלומים שלעיתים נעשית תוך כדי סכסוכים רבים וניצול של כוח עבודה זול למטרה הכרייה ללא שימוש באמצעי בטיחות ושמירה על בטחון העובדים.

מחצבי יהלומים רבים  הופכים להיות מקום לסכסוך בין שבטים שרוצים וחומדים לעצמם את המינרל היקר והמבוקש.

יש מלחמה במקומות אלו, על מנת לא לאפשר ייבוא של יהלומים מאזורי סכסוך ומלחמה. כחלק מצעדי מניעה המקור של היהלום נבדק לפני שהוא הוצא למכירה ולסחר חופשי.

באופן תמידי היהלום משמר את ערכו ומהווה סמל לאיכות, קריסטליות ונקיות גבוהה. השילוב של היהלום עם זהב וכסף בתכשיטים יוצר התאמה מושלמת, ונותן את הלוק הנכון לכל יציאה בכל גיל.